آزمایش فنی لیفان X60 اتوماتیک

خودروی لیفان ایکس 60 کراس اووری می باشد که تقریبا  3 سال از حضوراش  در ایران طی میشود .

این اتوموبیل  به خاطر  کم داشتن  گزینه های SUV صفر کیلومتر در هنگام عرضه و همچنین قیمت خوب موفق شده  فروش تقریبا   خوبی را تجربه نماید  یکی از نقدها  و توقع هایی  که مشتریان  این اتوموبیل  داشتند استفاده از گیربکس دنده ای در آن بود و لذا این قضیه کرمان موتوری ها را وادار کرد که به فکر استفاده از گیربکس اتوماتیک برای ایکس 60  بیفتند. و لذا  در این راه  ایکس 60 را با گیربکس اتوماتیک  CVT روانه بازار کردند

 

مجالی یافت شد  تا هم زمان با تولید  مدل اتوماتیک ایکس 60 به بازار آن را بررسی نماییم

نمای خارجی:
نمای بیرونی  ایکس 60 اتوماتیک با نوع دنده ای آن اصلا فرقی ندارد  و تشخیص دادن نوع دنده ای با مدل اتوماتیک در نمای خارجی  احتمالا  برای خیلی از هموطنان سخت است  و فقط  اگر خیلی با دقت  به نوشته های روی خودرو نگاه نمایید  می توانید عبارت CVT را مشاهده نمایید  تا دریابید  این اتوموبیل  اتوماتیک می باشد .

نمای داخلی:
با واردشدن  به اتوموبیل  نخستین  تغییری که نسبت به قبل احساس می گردد   وجود داشتن گیربکس اتوماتیک و مانیتور در کنسول جلو می باشد .

در وسط داشبورد یک مانیتور بزرگ لمسی با قابلیت های پخش DVD، رهیاب GPS و اتصال به بلوتوث جای  گرفته است که تغییر مثبتی نسبت به مدل فعلی می باشد  همچنین دوربین عقب تجهیزات  دیگری می باشد  که به این خودرو اضافه گردیده  است.

 

لیفان تصمیم داشت حداقل ها را در این اتوموبیل  رعایت نماید صندلی ها و رو دری ها با چرم مصنوعی دوخته شده اند و تزئین گشته اند  و جنس داشبورد هم  از مواد نرم و براق می باشد

کیلومتر شماره به صورت دیجیتالی می باشد و با وجود اینکه از حیث  زیبایی خیلی  بد به نظر نمی آید ولی  راننده نیاز به دقت زیادی  برای خواندن سرعت دارد دیگر جزئیات کابین تغییرات زیادی  نسبت به مدل فعلی نداشته اند و همان طرح کابین قبلی حفظ گردیده است.

قابلیت های فنی:
موتور این اتوموبیل  همان موتور 1794سی سی لیفان می باشد .این موتور که با همکاری ریکاردو انگلستان طراحی گردیده است، توانایی تولید 131 اسب بخار در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و گشتاور 168 نیوتن متر در دور موتور 4200 دور بر دقیقه را دارا می باشد

قطعا با اهمیت ترین  تغییر این اتوموبیل در مدل جدید تغییر گیربکس آن و استفاده از گیربکس CVT می باشد  که قابلیت تبدیل به صورت دستی دارد.

 

آزمایش فنی:
با توجه به عایق بندی تقریبا  مناسب نفوذ صدا به داخل کم می باشد . در هنگام رانندگی فرمان   اتوموبیل تیز می باشد  و حس خاصی را به راننده منتقل نمی نماید

به خاطر استفاده از گیربکس CVT حرکت اولیه خودرو یکم  کند می باشد که این موضوع با افزایش دور موتور بهتر می شود . اتوموبیل  در ترمزگیری شدید واکنش مناسبی  نشان می دهد و می توان به آن اعتماد نمود

به خاطر بهره  از آینه های بزرگ دیدتان به اطراف خوب می باشد  و ازحیث  تسلط به رانندگی هم  اوضاع بد نمی باشد .همچنین استفاده از دوربین عقب در نوع اتوماتیک کمک زیادی برای پارک می نماید

 

 

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید