آشنایی با عملکرد شرکت لیفان

تجربه این را به انسان نشان می دهد  که چنانچه صنعتگر و یا سازنده‌ای حتی با تجربه پایین ، قدم  در راه  توسعه و پیشرفت بگذارد  و به دنبال  آن عیب های  محصولاتش را هم رفع کرد  می توانیم به او اطمینان نماییم .

این قضیه  همچنین به این معنا می باشد  که آن سازنده ، هدف دارد، استراتژی دارد و آینده‌نگری و برنامه‌ریزی را سرلوحه خود قرار داده است

و صدالبته به دنبال کسب رضایت مشتریان خود می باشد ؛

بی‌شک شرکت  لیفان را می‌توان مصداق این امر به حساب آورد ، کمپانیی  که امروزش بهتر از دیروزش می باشد  و بی‌شک فردایش بهتر  از امروز.

 

لیفان، یک کمپانی  خصوصی چینی می باشد  که در سال 1992 میلادی و توسط شخصی به نام ین مین شانگ (YIN MINGSHAN)تاسیس شده است .

محل احداث آن هم  منطقه‌ای به نام چونگ کینگ (CHONGQING) است که در جنوب شرقی چین واقع شده است  مین شانگ، فعالیتش را با یک تعمیرگاه تقریبا  کوچک موتورسیکلت شروع  نمود که در ابتدای این  امر، تعداد کارکنانش فقط 9 تن بود؛ اما بعد از دو دهه، آن‌چنان کارش رونق گرفت  که این تعداد از 13 هزار تن نیز بالا تر رفت و بعد از طی 17 سال هم نامش در ردیف 5 شرکت  بزرگ موتورسیکلت‌ساز چین جای گرفت.

شرح حال مینگ شان شباهت زیادی  به بنیان‌گذار شرکت هوندا یعنی سوئیشیرو (هوندا) دارد.

او هم  کارش را با تولید  و تعمیرات موتورسیکلت شروع کرد  و بعد  از طی چند دهه وارد عرصه خودروسازی شد. البته شباهت دردساز دیگری هم در این میان وجود دارد و آن‌هم مربوط به نام‌گذاری موتورسیکلت‌های این شرکت می باشد . نام نخست  شرکت لیفان در بدو شروع بدین‌صورت بود:
“Chongqing Hongda Auto Fittings Research Centre”
این نام در سال 1997 میلادی به لیفان تغییر کرد  از همان شروع هم موتورسیکلت‌های ساخت این شرکت با نام “HONGDA” وارد بازار شدند و این وضعیت  تا سال 2004 میلادی تداوم داشت (علیرغم تغییر نام شرکت).

از آنجایی که این نام از شباهت‌های زیادی با نام هوندای ژاپن برخوردار بود، این شرکت بابت این قضیه، از لیفان نزد دادگاه‌های چین شکایت کرد  و در نتیجه  هم قضات دادگاه پس از شور و بررسی زیاد ، حق را به شرکت هوندا دادند و لیفان را به پرداخت غرامتی معادل 1.47 میلیون یوآن محکوم نمودند.

 

اولین  کارخانه مونتاژ لیفان در بیرون  از مرزهای چین، در سال 1999 میلادی و در کشور ویتنام بود

این مجموعه به ساخت  موتورسیکلت و قطعات آن می‌پردازد و در چند سال گذشته ، سواری‌های لیفان را هم به مجموعه تولیدات خود اضافه کرده  است.

ناگفته نماند که به خاطر  درآمد سرانه پایین ویتنام، هنوز هم موتورسیکلت نقش مهمی  را در حمل‌ونقل و جابه‌جایی مسافر در این کشور بازی میکند .

در سال 2003 میلادی، این شرکت تولید  اتوبوس را شروع کرد  و در اواخر سال 2005 میلادی، اولین خودروی سواری این شرکت به نام لیفان 520 روانه بازارهای جهانی شد . این خودرو در کشور ما نیز مونتاژ می‌شد که بعدها جای خود را به سدان 620 داد. اولین  خودروی کراس‌اوور این شرکت نیز مدل X60 می‌باشد که خودرویی کاملاً نام‌آشنا برای هم‌وطنانمان است.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید