لیفانX50 LIFAN | X50

بیشتر ما ایرانیان تمایل داریم  و آرزومند آنیم که به خودرویی مدرن، مجهز و البته با کیفیت  دست یابیم که ازقیمتخوبی  نیز برخوردار باشد؛ اما آیا این رؤیا و آرزو برآورده خواهد شد؟! پاسخ این پرسش را به‌آسانی  نمی‌توان داد،چون حل کردن این موضوع بهبرطرف کردن موانعی بی‌شمار بستگی دارد که شرح همه آن‌ها در این متنجایز نیست.  تنها این را می‌توان گفت که این کار شدنی است و اولین گام هم در این راه، رهایی از نگرش‌های بسته، انحصارطلبانه و تا حدی متوهمانه حاکم بر خودروسازی‌مان و نیز جایگزینی‌شان با رویکردی بازتر، مدرن‌تر و علمی‌تراست  و تازه این، اولین و مهم‌ترین گام است که در نبودشان  انجام هر عملی حکم گره زدن بر باد را دارد. نکته مهم دیگری هم که در این میان نبایداز یاد برود  و البته خارج از دایره اختیارات مدیران خودروسازی مااست، تحریم‌های ظالمانه غرب است که بدون رفع آن، اجرای هر برنامه مدونی سخت چالش‌برانگیز است

در اینبین  چینی‌ها که هنوز حکم شاگردانی را دارند که در محضر اساتید خویش مشغول یادگیری و تلمذند،(هنوز استاد نشده اند) سعی دارند که بر این پندار و آرزو، جامه عمل بپوشاندند. به همین خاطر هم است که سخت جویای علائق و سلایق ما مردمان هستند تا بلکه هر چه بیشتر ما را خاطرخواه و هواخواه خود کنند.  اما آیا آن‌ها موفق هم خواهند شد؟ممکن است ولی این مهم، منوط به آن است که رضایت ما و بقیه  جهانیان را به خود جلبمیکنند و به بازیگری جدی و سترگتبدیل شوند. اگر آن‌ها روزی توانستند همچون همتایان غربی و شرقی خویش قله‌های موفقیت را بپیمایند و در کیفیت نام‌آور گردند، تازه در آن هنگام می‌توانند از کسوت شاگردی خارج شده و ردای استادی را بر تن کنند، پس تا رسیدن به آن لحظه خاص باید سخت و بی‌وقفه تلاش نمایند و چینی‌ها هم تا به امروز نشان داده‌اند که شاگردان کوشا و زیرک مکتب خودروسازی هستند. خودروسازان ایرانی می‌توانند از این شاگردان زیرک درس‌های بسیاری بیاموزند.

چندوقتی  است خودروی لیفان X50 روانه بازار کشورمان شده و ثبت‌نام از متقاضیان این خودرو شروع شده است. به بهانه وقوع این امر، مطالب کوتاهی را به رشته تحریر درآوردیم که در ذیل تقدیمتان می‌کنیم.

نمای ظاهری
مدل X50، از جدیدترین محصولات لیفان به حساب می اید  و در اکتبر سال 2014 میلادی به بازار وارد شد. خودروی مذکور از پلت فرمی همسان با لیفان 530 برخوردار بوده و شاسی آن نیز توسط شرکت بریتانیایی MIRA توسعه و تکوین یافته است. این خودرو در همان کلاسی طبقه‌بندی می‌شود که خودروهایی همچون رنو کپچر، ب‌ام‌و X1 و یا پژو 2008 در آن جای دارند؛ خودروهایی که نه کراس‌اوور هستند و نه هاچ‌بک! اما علیرغم همه این صحبت‌ها، لیفان این خودرو را با کد X تعریف نموده است که معرف خودروهای کراس‌اوور این شرکت است.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید