پشت فرمان پرچمدار لیفان

  پشت فرمان پرچمدار لیفان‌:

طراحی منحصر به فرد ۸۲۰ قطعا اولین مشخصه‌ای می باشد که در نخستین  ملاقات شما را به سواری با اتوموبیلی  متفاوت سوق می دهد .

با نشستن در کابین زیباترین  محصول لیفان عرض پهن  کنسول میانی‌، فضای نشیمن و سر خوب  سرنشینان جلو و عقب و همچنین فضای پایی که جای ناراحتی  برای هیچ اندازه از  قدی را باقی نمی‌گذارد، بیشتر  از هر نکته‌ای جالب می باشد

این در صورتی می باشد  که طراحی خودرو در قسمت عقب با ارتفاع کم وضعیتی  کوپه‌مانند دارد تا چهره خودرو را متفاوت نشان دهد

ولی در عین حال روی فضای سر سرنشینان عقب تاثیر بدی نگذاشته است .

داشبورد چند‌تکه یکدست تیره طراحی ساده‌ای را به خود گرفته است  و دسترسی به ادوات گوناگون  روی آن آسان می باشد

استفاده نمودن  از طرح چوب سوخته روی داشبورد و کنسول میانی جلوه کابین ۸۲۰ را زیبا  نشان می‌دهد.

سیستم کروز‌کنترل و سیستم صوتی از روی فرمان قابل کنترل کردن می باشد  و مانیتور بزرگی که از نور آفتاب در امان نمی باشد ، وظیفه مدیریت قسمت  مولتی مدیا را بر عهده دارد.

بعد  از آشنایی با ارگونومی و طراحی کابین با فشردن کلید استارت‌، پیشرانه ۱۵۸ اسب بخاری ۸۲۰ را برای آشنایی با عملکرد فنی این سدان ۱٫۵ تنی روشن کردیم.

عایق‌بندی داخل کابین بهبود  چشمگیری نسبت به سایر  محصولات لیفان دارد و آرامش اتاق و میزان صداهای ورودی کاملا قابل قبول می باشد .

با قرار دادن گیربکس ۶ سرعته در حالت اتوماتیک با آزاد کردن «ترمز پایی» که در سمت چپ پای راننده مستقر است ، حرکت را با شتابی نرم شروع نمودیم .۸۲۰ هر چند تاخیر بسیارکمی  در آغاز حرکت دارد ولی  در ادامه تعویض دنده‌ها را به خوبی و نرمی انجام می‌دهد طوری  که نه تعویض دنده‌ها محسوس می باشد  و نه سبب  کاهش سرعت در هنگام تعویض می‌شود.

 

گیربکس به خوبی در مانور‌ها و با فشردن‌گاز معکوس می‌دهد و تعویض دنده‌ها در حالت تخته‌گاز روی دور موتور حدود ۵ تا۵٫۵ هزار صورت می گیرد  و این تعویض در حالت تیپ‌ترونیک با رسیدن به دور موتور ۶۰۰۰ انجام می‌ گردد .

عملکرد سیستم تعلیق در مانور‌ها کاملا مناسب می باشد  و سیستم کنترل پایداری هم از هر گونه انحراف خودرو جلوگیری می‌نماید .سیستم تعلیق هم  در طول آزمایش به خوبی ضربات وارده از جاده را جذب می‌کرد و در مانور‌ها سیستم فرمان در همراهی با سیستم تعلیق عملکرد نسبتا دقیقی را به نمایش می‌گذاشت. عرض مناسب تایر‌ها‌، فاصله بین دو محور استاندارد در کنار فاصله عرضی خوب محور‌ها در همراهی با فرمان هیدرولیک ۸۲۰ شرایط خیلی خوبی  را برای فرمان‌دهی در سرعت‌های بالا مهیا می سازد
قیمت‌، زمان عرضه و جایگاه در بازار‌:

۸۲۰ حدود یک سالی می باشد که در نمایشگاه‌های خودرو کل کشور به عنوان گل سرسبد محصولات کرمان‌موتور به نمایش گذارده می شود ولی  تا‌حالا  نه خبری از زمان عرضه آن بوده است و نه قیمتش.

کرمان‌موتور هنوز برنامه‌ای برای قیمت‌گذاری این خودرو را اعلام ننموده است  ولی به نظر می اید  این سدان نیمه‌لوکس با قیمتی حدود ۸۰ میلیون‌تومان به بازار وارد گردد  که در این صورت می‌تواند جانشین خودرو‌های کره‌ای دست‌دوم مثل  کیا اپتیما‌، سراتو‌، هیوندای سوناتا و … باشد. کرمان‌موتور طی‌ماه‌های بهمن یا اسفند از این خودرو رسما در آستانه ورود به بازار رونمایی خواهد نمود .

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید